dissabte, 30 de novembre del 2013

El llenguatge digital i audiovisual

La imatge té un codi universal, però hi ha moltes maneres de veure. Hi ha coses que a simple vista no es poden veure, s'ha d'aprendre a mirar.
El que fan normalment les càmeres és seleccionar i modificar les imatges, i sovint no mostren la realitat absoluta.

Pel que fa als infants, aquests viuen en dos escenaris, l'escola i la família, i aquestes dues tenen l'obligació d'educar als nens de manera conjunta i enfocada en la mateixa direcció. Depenent d'aquesta educació, els nens tindran un comportament o un altre davant de les pantalles.

Els mitjans de comunicació també tenen una funció educativa, tot i que la tecnologia no és suficient per a educar, també s'ha de complementar amb l'explicació dels professors o dels pares.
El que s'ha de fer a l'escola és ensenyar als infants a manejar les noves tecnologies per a treure la màxima utilitat possible, però també s'ha de tenir en compte que no tot es pot aprendre autodidàcticament, ja que és necessàri un procés d'ensenyament.

Crec que sempre serà necessari un mestre per a educar a un nen, ja que un ordinador o qualsevol tecnologia no podrà fer tot el que fa un mestre. El mestre a part d'ensenyar uns coneixements, també acompanya a l'infant i l'ajuda en les seves dificultats. A més, una tasca molt important d'un mestre és recolzar a l'infant i donar-li suport. Per tant, penso que a l'educació, és important que siguin presents les noves tecnologies però sense deixar de banda el paper del professor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada