Charles Crook, professor de l'Universitat de Nottingham, va inventar una manera de conceptualitzar l'aprenentatge amb l'ordinador fonamentada en metàfores. Cada metàfora ens explica una manera d'ensenyar a partir de la funció que desenvolupa l'ordinador. Les quatre metàfores són:
- Tutorial: L'ordinador com a tutor. En aquest tipus d'aprenentatge l'ordinador ens ensenya i corregeix, adopta el paper de mestre.
- Construcció: L'ordinador com a alumne. Nosaltres som els que ensenyem a l'ordnador i li donem ordres.
- Laboratori: L'ordinador com a simulador. L'ordinador és com un simulador en el qual l'usuari aprén a partir de la pròpia descoberta.
- Caixa d'eines: L'ordinador com a eina. L'ordinador ens ajuda a fer les coses més ràpid i fàcil. Un altre punt de vista de l'ordinador com a eina és el que veu l'ordinador amb un potencial educatiu.
El que he fet ha estat una recerca de diferents jocs o aplicacions en les que la persona que els utilitza ho faci d'aquestes 4 maneres diferents. He buscat principalment a la pàgina edu365.cat, però també he utilitzat programes i aplicacions treballades a classe. Un cop he tingut totes aquestes aplicacions, les he incorporat a una taula i he pujat el document a Scribd.
Aquí deixo la taula que he creat amb les diverses activitats i aplicacions en les quals el nen treballa d'aquestes 4 maneres diferents:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada